Trends in aantal uren deelname aan leven lang leren

Volwassenen die aangeven scholing te volgen doen dat meestal minder dan 7 uur per week.

Aantal uren besteed aan leven lang leren (%) bekostigd en niet-bekostigd, 25 tot 65 jaar
minder dan 7 uur per week7 tot 13 uur per week13 tot 19 uur per week19 tot 25 uur per week25 uur of meer per weekonbekend of vraag niet gesteld
201341,323,98,56,011,88,4
201443,524,38,06,412,05,8
201543,823,67,96,712,15,9
201643,723,07,86,912,56,2

Er is een lichte stijging in het aandeel dat aangeeft 19 tot 25 uur of 25 uur of meer per week te besteden aan scholing, net als voor het aandeel dat minder dan 7 uur per week hieraan besteed. Lichte dalingen zijn er in het aandeel dat 7 tot 13 uur en dat 13 tot 19 uur per week besteed aan scholing.
In de gerelateerde grafiek staan uitsplitsingen naar bekostigd en niet-bekostigde leven lang leren en formeel en niet-formeel leren.

Bron: EBB / BRON Brontabel als csv (283 bytes)
Aantal uren besteed aan bekostigd formeel leven lang leren (%) 25 tot 65 jaar
minder dan 7 uur per week7 tot 13 uur per week13 tot 19 uur per week19 tot 25 uur per week25 uur of meer per week
201310,319,411,313,638,7
20148,718,110,713,843,6
20157,816,110,515,144,9
20166,814,59,515,847,9

In het bekostigd onderwijs zien we een sterke toename in het aandeel volwassenen dat veel uren besteed aan formeel onderwijs. Er is een stijging van 39% naar 48%. Voor een deel is dit initieel onderwijs. De groep die 19 tot 25 uur per week besteed aan leren is ook groter geworden. Binnen leven lang leren is het aandeel bekostigd niet-formeel leren 1,0% (2016). Deze groep is te klein om deelname naar aantal uren te kunnen publiceren.

Bron: EBB / BRON Brontabel als csv (240 bytes)
Aantal uren besteed aan niet-bekostigd formeel leven lang leren (%) 25 tot 65 jaar
minder dan 7 uur per week7 tot 13 uur per week13 tot 19 uur per week19 tot 25 uur per week25 uur of meer per week
201339,628,08,95,79,3
201440,928,49,16,59,6
201539,027,59,97,111,1
201639,326,59,47,711,1

Voor het aantal uren besteed aan leren in het niet-bekostigd leven lang leren maakt het uit of volwassenen formeel of niet-formeel leren. Aan niet-formeel leren besteden volwassenen minder uren per week. Zo besteedt 53% van de volwassenen in 2016 minder dan 7 uur per week aan niet-formeel leren, terwijl dit voor formeel leren 39% is.

Bron: EBB / BRON Brontabel als csv (234 bytes)
Aantal uren besteed aan niet-bekostigd niet-formeel leven lang leren 25 tot 65 jaar
minder dan 7 uur per week7 tot 13 uur per week13 tot 19 uur per week19 tot 25 uur per week25 uur of meer per week
201350,523,87,53,95,5
201452,524,37,04,65,5
201553,124,06,84,75,3
201653,123,96,84,75,2

Voor het aantal uren besteed aan leren in het niet-bekostigd leven lang leren maakt het uit of volwassenen formeel of niet-formeel leren. Aan niet-formeel leren besteden volwassenen minder uren per week. Zo besteedt 53% van de volwassenen in 2016 minder dan 7 uur per week aan niet-formeel leren, terwijl dit voor formeel leren 39% is.

Bron: EBB / BRON Brontabel als csv (232 bytes)

Afzenders